środa, 11 lutego 2015

Czemu nie mogę schudnąć? Błędy w odchudzaniu.

Trenujesz, katujesz się dietami i nadal nie widzisz efektów, lub są krótkotrwałe? Kończą się efektem jo-jo?

Przedstawię Ci kilka błędów jakie najczęściej popełniamy podczas drogi po piękniejsze ciało.




Zero diet! - Postaw na zdrowe odżywianie. Koniec z katowaniem organizmu dietami, wyszukanymi produktami, drogimi, niesmacznymi, bez smaku. Zdrowe nie znaczy że masz jeść w kółko sałatę i kiełki. ;) Zdrowe to różnorodne, kolorowe, smaczne jedzenie.
Pamiętaj aby dostarczać organizmowi wszystkie potrzebne składniki. (białko, węglowodany, tłuszcze.)
Żadnego nie pomijaj. Ustal jedynie odpowiednie proporcje.

Tarczyca - problem z nią ma naprawdę wiele ludzi. Jest to jeden z powodów przez które możesz mieć problem zrzucić zbędne kilogramy. Zbadaj się!

Antykoncepcja - źle dobrana także może płatać nam figle. Może zwróciłaś uwagę czy od kiedy przyjmujesz kapsułki nie widzisz efektów treningów? Może warto zapytać o to lekarza?

Brak snu - Sen jest naprawdę ważny. Jego brak lub niedobór zakłóca gospodarkę hormonalną i wywołuje stres. Śpij co najmniej 7 h na dobę.

Mało ruchu - Trening 3 razy w tyg. to wg. mnie minimum. Zdarzają się gorsze tygodnie, choroba, wyjazd, sesja, jednak wiem, że jak się chce to się da. Nie wolno się załamywać i odpuszczać.
Pamiętaj także o małych zmianach które na dłuższą metę dadzą efekt - schody zamiast windy, rower, spacer zamiast auta, spacer spacer i jeszcze raz spacer!

Zwolnij! - Mało ruchu to błąd, jednak za dużo także nie służy naszemu organizmowi. Katujesz się na codziennych treningach, mało jesz, nie robisz dni wolnych od treningu. Zbyt częste treningi i mało składników odżywczych może doprowadzić do tego że nasz organizm zacznie się buntować. To co dostanie z pokarmu zacznie odkładać na czarną godzinę. I efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
 

Głodówka - gdzie się nie obejrzę, lub z kim nie rozmawiam słyszę "jedź mniej to schudniesz". Większej bzdury nie słyszałam. Jedzenie to paliwo dla naszego organizmu, skąd ma brać siłę na trening skoro nie będziemy jeść? On ma swoje potrzeby i nie możemy mu od tak zabrać pokarmu. Co stanie się z naszym metabolizmem w takim stanie zaniedbania? Zwolni! A tego chyba nie chcemy? Co?

Nie obżeraj się! - W drugą stronę niż głodówka, jedzenie na zapas też jest złem koniecznym do wyeliminowania. Jedź spokojnie, bez pośpiechu, przeżuwaj pokarm dłużej. Do rozumu dopiero po 20 min dociera sygnał z żołądka że jesteśmy najedzeni. Ile zdążył byś zjeść przez te 20 min ?
Ja stosuję zasadę jem tyle ile uważam względem porcji, nawet jesli czuję niedosyt nie dokładam sobie.

Życie w stresie - już chyba nie muszę pisać jak stres nam szkodzi. Przede wszystkim zaburza gospodarkę hormonalną i zwiększa apetyt. Zwiększa ryzyko, że nie oprzesz się przekąskom ;) Niweluj stres, oddychaj, gdy ktoś cię zdenerwuje idź na trening, wyżyj się, wypoć, zobaczysz jak to pomaga!

Strach przed siłownią - ćwiczenia z ciężarami to samo dobro. Pamiętaj, że czym więcej mięśni tym więcej organizm spala kalorii. To nie znaczy, że masz być "napakowana". Uwierzcie, że zrobienie mięśni których się tak naprawdę obawiacie jest bardzo trudne i nie przychodzi to od razu. Kulturyści poświęcają dla swojego ciała mnóstwo czasu przez wiele lat  aby osiągnąć takie ciało. Tobie to nie grozi!

Ćwiczenia cardio - codziennie biegasz i nie widzisz efektów? Organizm przyzwyczaja się do treningu i potrzebuje czegoś więcej, czegoś innego. Co nie znaczy, żebyś biegała więcej. Może wystarczy 30 min trucht zamienić na 15 min sprint? Lub pomyśleć o innych treningach? W domu, w siłowni, w klubie fitness. Wybór jest naprawdę duży. Tylko spróbuj!

Nie jem po treningu - myślisz, że jak zjesz to cały twój wysiłek poszedł na marne? Nic z tych rzeczy jeśli zjesz odpowiednio. Po treningu najlepszy jest posiłek białkowo - węglowodanowy. Lub jeśli trenujesz wieczorem - białkowy. Np. owsianka z owocami, jogurt naturalny z owocami, jajko itp.

Pamiętaj o witaminach - poza tym, że posiłki składają się z węglowodanów, białka i tłuszczy nie możemy zapominać, że nasz organizm potrzebuje także witamin, błonnika i innych składników odżywczych.

Nie jem tłuszczy - mimo różnych teorii nasz organizm ich potrzebuje jak również innych składników odżywczych. Nie wszystkie tłuszcze są niezdrowe. Jest także wiele innych sposobów na dostarczenie ich do organizmu : orzechy, jaja, ryby, oliwa.

Light - to nie równa się zdrowe. Osobiście wolę ich unikać i tobie także to polecam. Produkty takie przeważnie są sztucznie dosładzane, zwiększa to ich kaloryczność i skład zwiększa się o substancje chemiczne.

100 x dieta - Katowałaś organizm wiele razy różnymi dietami. Teraz postawiłaś na zdrowe odżywianie ale nie ma efektów. Co jest ?
Metabolizm został rozregulowany. Potrzebuje pomocy specjalisty aby mógł wrócić na właściwy tor. Taka osoba dobierze odpowiedni trening i dietę, a efekty wkrótce się pokażą.

Koleżanka biegała i schudła - nie patrz na innych, każdy organizm jest inny, potrzebuje innego treningu. Obserwuj siebie, jak ciało reaguje na różne dania, produkty, jak reaguje na sport, spróbuj różnych dyscyplin wybierz kilka. Nie poddawaj się. Jeśli coś ci nie smakuje, nie zmuszaj się do tego. Zdrowe naprawdę jest pyszne! Sport, jeśli jakaś dyscyplina Ci nie podchodzi, zmień ją! Masz ogromny wybór! Zrób to!

Które z błędów popełniałaś? 

Byłaś świadoma tych zagrożeń? Pora wziąć się w garść, podnieść tyłek z kanapy i zrobić coś dla siebie! Obiecuję Ci że jest to najbardziej opłacalna rzecz jaką możesz zrobić. Zainwestuj w siebie!


 Jeśli podobają Ci się moje wpisy, polub mnie na fb.

11 komentarzy:

  1. głodówka to rzecz straszna, jak można to praktykować?;/ właśnie: zero diet - postaw na zdrowe odżywianie, święte słowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głodówka to katorga dla naszego organizmu, po co robić to jemu i przy tym sobie? Mieć złe samopoczucie, chodzić głodna itp.
      Postaw na zdrowe odżywianie!

      Usuń
  2. zaintrygował mnie brak snu!!! Ciekawe jak duże ma znaczenie... No a przede wszystkim stres!!!
    Od dziś też zacząłem walkę o lepszą sylwetkę (http://cel75.blogspot.com) zobaczymy co z tego będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stres w sumie ma duże znaczenie, sen moim zdaniem dużo daje na nasze samopoczucie i przez to motywacja idzie w dół. Dzięki temu rozsypuje się cała układanka.

      Usuń
  3. dużo tego.

    dużo z tych błędów kiedyś popełniałam. na szczęście to już przeszłość. i najciekawsze jest to, że utrzymanie zgrabnej sylwetki wcale nie wymaga aż takich poświęceń do jakich potrafiłam być zdolna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, wszystko wchodzi w stały rytm dnia i robi się automatycznie. Początki są trudne. Ale jakie są rezultaty! ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ważny pkt. Niestety ciężko go wyeliminować.

      Usuń
  5. W sumie może już wiem dlaczego idzie tak wolno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może? Warto to jak najszybciej sprawdzić. ;)

      Usuń
  6. Ja zmieniłam moje nawyki żywieniowe i udało mi się schudnąć. Od długiego czasu w kuchni stosuję olej kokosowy bio planet i uważam, że jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedziny. ;)
Możesz liczyć na rewanż z mojej strony ;)